My Film Making Experience

I share my experience in L.A. as a filmmaker student at the New York Film Academy.

Wednesday, July 12, 2006

"THAT'S A WRAP!" - "C'EST DANS LA BOITE!"

I said these magical words in the Angeles National Forrest yesterday, Tuesday July 11th 2006 at 12:45. We shot my Thesis film in around 30 hours within 2,5 days. The actors were magnificent, fantastic, gorgeous, incredible!

FR: J'ai prononce ces mots magiques dans la Angeles National Forrest hier, mardi 11 juillet 2006 a 12:45. On a tourne mon film de these en environ 30 heures sur 2,5 jours. Les acteurs etaient magnifiques, fantastiques, superbes, incroyables!

Joseph, Shannon, Elliott, Hugh, Thurston, Annette, Alejandro, you were awesome and so easy to work with. A huge thank you to all of you guys!

FR: Joseph, Shannon, Elliott, Hugh, Thurston, Annette, Alejandro, vous avez tous etez extras et c'est si facile de travailler avec vous. Un enorme merci a vous tous!

And what can I say about the crew ? A special thanks to Alex who came to help me out on Saturday, you did a great job and you were so freakin' helpful! Chris, Ajani, Kim, you're the best crew ever! Jose, my DP, I love you. What else can I say ?

FR: Et que puis-je dire au sujet de l'equipe ? Un merci particulier a Alex qui est venu nous aider samedi, t'as fait un boulot fabuleux et t'as ete mega efficace! Chris, Ajani, Kim, vous etes la meilleure equipe! Jose, mon Directeur de la Photographie, je t'aime. Que dire d'autre ?

A special paragraph for my dear friend, love, Pat. This guy was Producer, Craft Service, Gaffer, Grip, Boom operator and everything else we don't even know about. Pat, thank you so much, I love you!

FR: Un paragraphe particulier pour mon ami, amour, Pat. Ce gars a ete producteur, s'est occupe de la nourriture, des lumieres, transport de materiel, a porte le micro sur le set et toutes les autres choses que nous ne savons meme pas. Pat, merci mille fois. Je t'aime!

The last special thanks is for Fabienne, of course. The woman I love hasn't seen me a lot these last days. She was a fantastic support for me on this film. It wasn't easy for me to talk about my accident which happened more than 9 years ago. She was here for me! Thank you, I love you, I love you, I love you!

FR: Un dernier remerciement tres particulier pour Fabienne, bien sur. La femme que j'aime ne m'a pas beaucoup vu ces derniers jours. Elle a ete d'une aide tres precieuse pour moi sur ce film. C'etait pas facile pour moi de parle de mon accident meme s'il a eu lieu il y a plus de 9 ans. Elle etait la pour moi. Merci, je t'aime fort fort fort!!!

Marc

0 Comments:

Post a Comment

<< Home